Ja nu är julen över och ett nytt år står och väntar vid dörren. Jag har haft en lugn och skön jul, men vist är det så att hur lungt man äån tycker att man tar det så tycker man att julen är över alldeles för fort? 
Min jul fira vi med de närmaste sörjande :-) den 22:e kom svärföräldrarna och då har vi som tradition att bada i vår träbalja, spela kort och äter. Den 23:e är en helig dag för oss, då är det bara vi i familjen (om inte min man jobbar) tillsammans. Då badar vi ännu en gång i träbaljan, äter lite julmat, gör oss julfina och titta på uppesittarkvällen. 
Julafton var vi detta året hos mina föräldrar, vi har vartannat år hos våra föräldrar, det blev en mycket lugn och skön jul men mycket fokkus på våra barn. Julklappar flödade i massor men väldigt bra julklappar, inga onödiga utan bara sånt som de har användning av. 
 
Mellandagarna fortsatte att springa förbi med två fotbollsdagar med vår store kille och nu sitter jag här näst sista dagen på 2013 och tänker tillbaka på året som har gått och även på vad som väntar under 2014. Jag känner på mig att 2014 kommer bli ett toppen år för oss. 
Men här kommer en sammanfattning av mitt 2013
* Våren 2013 läste jag Psykologi B och hösten Arbetslivspedagogik A
* Var på Rasmus första stamningsläger i Göteborg som blev otroligt lyckat och givande.
* Stamningsläger på Gotland med följt av ytterligare några semester dagar, vilken varm och fin sommar vi hade.
* Jag jobbade förmodligen min sista sommar på operation, något som är både sorgligt och vemodigt med samtidigt lite spännande att släppa taget nu och hitta något nytt.
* Ännu ett år som lycklig 3-barnsmamma och gift med den mest underbaraste mannen.
* Ryggen och kroppen strular och har gjort sig påmind 
* Men störst av allt under 2013 så har jag förverkligat min största dröm hittentills, mitt arbete mot mobbning. Inte trodde jag att det skulle bli så "stort" redan på bara några månader. Tillsammans med er så har jag skänkt lite mer än 3000kr till Firends på bara en månad. Helt otroligt! Jag har fått förfrågningar om att få komma föreläsa på vissa skolor, åkt på två kurser till Bris som har varfit en helt fantastisk upplevelse. 
 
Med detta i ryggen så kan jag inget annat än se fram emot 2014.
* Ska ha två info träffar om mig och mitt arbete i slutet av januari
* Jag ska besöka några skolor
* Plugga mitt sista år på universitetet till beteendevetare
* Söka ett nytt sommarjobb
* Lära mig att säga Nej och våga stå för det jag tycker och tänker. Våga mer!
* Skriva en artikel :-)
 
Mycket mer än så här sia jag inte, men detta vet jag kommer att hända under 2014.
 
Jag hoppas att ni också kan se tillbaka på 2013 och utvädera vad som har varit bra och mindre bra. Våga att ta steget till förändring även om det kan vara läskigt i början. Våga blicka framåt och se möjligheterna och inte hindrena. Våga satsa, våga hoppa och våga! Ha inte få stora mål, utan ha istället små delmål. Umgås med de som ge dig energi, de som tar energin ska du vara försiktig med. De är energitjuvar!
 
Hoppas att vi tillsammans under 2014 kommer att kunna skänka mer penga till Friends och motverka morbbningen. Det är vi vuxnas ansvar att se till att det inte förekommer, att ge våra barn tydliga regler och berätta vad som är rätt och fel. Vi är våra barns förebilder, så som du gör, gör även dina barn. Har du en viss inställning så spegla de av sig på barnet. Stå du framför speglen och uttrycker hur hemsk du ser ut, kommer ditt barn att själv ställa sig framför speglen och säga samma sak om sig själv. 
 
GOTT NYTT ÅR
 
 
#1 - - Brittmarielange Lange:

Fantastiska -duktiga -unge .. Kram från en stolt mamma