Jag har läst några bloggar eller inlägg på Instagram där personerna är väldigt öppna om sig själv. De berätta öppet om hur de mår, deras problem och om deras liv. Själv ser jag upp till dem så gör det, för mig vet jag inte om jag skulle vilja vara så öppen. Kanske för att jag är rädd för att verka gnällig eller för att folk ska tycka att jag är tråkig.
Vad tycker ni? Skulle ni vilja veta mer om mig, om hur jag mår och att jag ska skriva mer om mitt förflutna och om mina problem?
 
Kanske skulle det göra så att folk lär känna mig bättre? Jag har skrivit en hel del om mig här på bloggen under KATEGORIER och sedan OM MIG, och vist känner jag ofta både ångest, hopplös och värdelös och vist är jag många gånger fortfarande ledsen, känner mig otillräcklig, men vill folk veta det?
 
Som sagt till ni som skriver så öppet om er själva, Toppen! Så starkt av er, gör det, fortsätt med det! Alla mår bra av olika saker, alla har vi olika behov och tillfredsställelse. Vi är ju alla olika (tack å lov för det).
 
Jag har ju aldrig varit speciellt glad att prata om mig, har ju hellre lyssnat på andra. Ställa andra i centrum och inte mig själv. För varför skulle någon vilja lyssna på mig eller vilja veta hur jag mår? Fråga någon om hur jag mår blir det oftast att jag svara att det är ok eller bra! Att jag skulle vara rädd för att folk inte orka lyssna på mig och alla mina bekymmer gör att jag istället gömmer mig, dra på mig en mask och låtsas att allt är bra. Som mina ögon, varför ber jag inte om hjälp? Varför har jag svårt att acceptera att det är så illa som det är? För att jag inte orka berätta för alla hur det verkligen är för rädslan att trötta ut folket.
 
Så hur vill ni ha det? Ska jag berätta mer och öppna mig mer? Vill ni veta mer om mig och min mobbning och hur jag mår i dag efter min mobbning?
 
Det blev ett rätt deprimerat inlägg denna gången men nu gör vi dagen till något positivt istället.
 
Ha en bra dag :-)
Kram Lisa
#1 - - Anonym:

Hej Lisa! Jag kan väl börja med att skriva att jag tycker det är starkt att stå på sig att bry sig om sig själv att vara självisk är helt okej... men det är en svår balansgång dehär med livet. Jag skulle behöva hjälp råd tips... vet inte om detta sparas så alla läser så jag skulle gärna vilja att om du kan kunde maila mig så kan jag berätta mer om du vill och kan hjälpa mig. Mvh Johanna.

Svar: Hej Johanna! Jag mailar dig! Tack för att du läser min blogg. Kram Lisa
Lisa

#2 - - Amanda:

Hej Lisa. Jag tycker din blogg är intressant, bra och läsa. Jag fattar inte hur du kunde bli mobbad, du verkar vara så god hjärtad! Och snäll. Jag skulle vilja veta mer om dig. Kram Amanda