Jag vet att jag tänkte på det förra året på skolavslutningen. Att nu är det över, nu måste det blir bättre. Men att lämna pojkens stora trygghet som lärare var jobbigt både för mig och min pojk. 

Men jag hade förhoppning om att det ändå skulle bli bra i års 4, men inte. Mobbningen fortsatte, utfrysning, elaka kommentarer, dåligt självförtroende och självkänslan slog till. 

Nu efter ytterligare en skolavslutning kom tårarna, hur ska jag orkar ett år till, hur ska min son orkar utan att han ska bli mer sänkt? Efter att fått höra prästens tal i kyrkan om att man ska bara vara sig själv, att man ska tänka på att ge varandra ett leende och att man ska fundera på en god gärning i sommar...som te,x ringa en vän som man inte har ringt till innan. Undrar vad Rasmus tänkte?

Jag kommer att kämpa så länge jag behöver för att han ska mår bra, jag kommer att kämpa för att alla andra barn ska mår bra. Nu är det sommarlov, många längtar och ser framemot den då det erbjud lek med vänner, utflykter och aktiviteter. Men det finns de barn som fasa för denna ledighete mycket för ensamheten. De har inga vänner, ingen att ringa och leka med. Hur tackla man det?

Nu ska jag se till att bygga upp min son och hjälpa han under sommaren  få tillbaka hans självförtroende. 

Mina tårar rullar från min kind, och mina tankar snurrar....men jag vet varför mitt arbete är så viktigt, mobbningen måste få ett slut.

Kram Lisa  
#1 - - Amanda :

Tycker så synd om din son att han ska gå igenom såhär och även du som mamma. Tillsammans är ni starka Lisa. Alla vi är vi lika mycket värda. ❤️ Jag hatar all slags mobbning, det borde inte få finnas. Hur länge har han varit mobbad?

#2 - - Josefine Josefsson :

Känner igen detta så väl Lisa!! Har inte mycket att säga.. Vad säger man när inte ens ord räcker till att stoppa denna grymma mobbning och misshandel som jag tycker att det är... Vill så gärna följa med dig på föreläsningar..,men pga av plats i Sverige och helstudier finns inte tiden till tyvärr... Massa soliga och varma kramar till dig och din familj! Du verkar vara en sån mysig person!!!