Jag har inte ord att beskriva vad jag känner nu efter denna magiska helg. Jag kan bara läsa alla kommentarer, sms, meddelande från alla som har varit och tittat på konserterna och bara försöka att ta in allt. Men det är svårt, så svårt.... detta är stort för mig och något som jag aldrig trodde att det skulle bli så här stort som det blev. 
 
En nästan fullsatt domkyrka, och en fullsatt kyrka i Skatelöv...WOW!
 
I dag ska jag försöka att hinnan med att framkalla alla kort, skriva tack till alla som har ställt upp. Men man är ju så rädd att man ska glömma någon. Jag har haft fantastiska människor runt ommkring mig under hela denna resan både ni som läser min blogg, ni som finns på Instagram och Facebook. Men också alla ideella personer som ställde upp. Ludvig påp trummor, Olof på Bas, Philip på saxofon, Kino som tog korten, Mårten med fler som filmade och ska nu klippa och klistra så den kan läggas upp på youtube. 
Kantorerna Ingela och Lena, skatelövs sångkör, Västra Torsås kyrkokör, alla frivilliga som var med och sjöng. 
Kyrkohedern Tord, vaktmästarna från både domkyrkan och skatelös Peter och Thomas. 
Den fantastiska barnkören som gjorde ett strålande jobb, tänk var det är härligt att få höra till barnkör. 
 
Ett även stort tack till min familj, min man och mina tre barn som har stått ut med mig, min mamma, pappa och syskon Jennie och Nils. Utan er hade detta inte gott att genomföra. 
 
Nu är det ett nytt steg in i livet och detta innebär att mitt avtal med Friends bryts här och nu. Så mina pins kommer bli nya pins inom kort, men däremot så går det att fortfarande köpa armband tills de tar slut. 
 
Jag kommer snart att avslöja hur mycket det blev i kollekten från båda dagarna, så spännande!
 
Jag kommer också nu att ta en liten paus från jobbet då jag måste fokusera på det sista i skolan och återhämtar mig från alla goda intryck jag har fått och samtidigt ta in allt. Men jag kommer att lägga ut en massa bilder från konserterna och givetvis tittar jag in då och då. 
 
Massor av kramar till er alla och tack för att ni finns <3
 
Kram Lisa
#1 - - En Vän:

Ett litet meddelande för att belysa mobbning och stötta de utsatta:

År 2011 sade en 60-årig kvinna upp sig från sitt jobb på Prevent i Stockholm där hon hade arbetat i hela sitt liv för att Jessica Nilsson Frisk, en tjej i 30-årsåldern som bara arbetat där några år, tillsammans med sina kollegor hade hjälpt en utomstående, dömd kriminell narkoman att under flera års tid förtala och mobba kvinnans jämnårige son på en oerhörd nivå bakom ryggen på henne. När detta framkom ljög Jessica även och påstod sig ha blivit hotad av sonen. Den nya VD:n - Maria Schönefeld - och även Jessicas egen chef Mats Quist, tog hennes parti fullt ut. De ljög ända till slutet när facket kom in för att hjälpa kvinnan. VD:n försökte till och med lägga hela skulden på sonen för att ingen skulle få veta sanningen om mobbningen.

Den äldre kvinnan klarade därefter inte av att arbeta kvar där längre. Hon hade då arbetat där i över 40 år och varit anställd längst av alla och hade bara några år kvar till pensionen. Sonen var lätt utvecklingsstörd och hade blivit mobbad hela sitt liv och mådde redan väldigt dåligt, det visste alla. Mammans jobb var det enda ställe där han inte hade upplevt att folk varit elaka mot honom och alltid hade känt sig trygg.

Jessica själv stod helt utanför hela tiden och behövde inte ens vara med på ett möte. Hon bad inte ens om ursäkt när kvinnan berättade hur fruktansvärt hon hade mått och att det var det absolut värsta hon varit med om i hela sitt liv.

Den då 50-årige narkomanen, som tidigare jobbat där som vaktmästare, brukade droger även på arbetstid och som den nya VD:n varken hade träffat eller ens visste vem han var och därför heller inte ville veta något om, fortsatte att besöka jobbet drogpåverkad även långt efter att kvinnan sagt upp sig. Han var lika välkommen fortfarande. Han är dömd och finns med i Lexbase.se. Prevent jobbar just för att skapa en bättre arbetsmiljö, få ned olycksfall och motverka mobbning. Nu drivs det av en ledning som hjälper utomstående kriminella narkomaner att förtala de anställdas barn.

Alla ni som tar avstånd från mobbning och elaka människor som gör ont mot andra och vill stötta de utsatta: sprid detta vidare. Arbetet heter PREVENT och ligger på Ringvägen 100 i Stockholm. (www.prevent.se).
Tack för ordet!