Ja nu räknar jag ner till konserterna som äger rum nu i helgen. Jag kan inte riktigt förstår att detta händer och att detta händer mig. Jag har tagit vid varje övningstillfälle att sitta och njuta av vad det är som händer och sker, men fattar fortfarande inte! I tisdags när det var sista genrepet satt jag bara...eller nej, nu ljög jag....jag sprang runt mest, för att ta in allt, allt som hände och skedde. Helt fantastiskt detta är, och hur stressad jag än har varit innan dessa konserter pga skolan, familjen och detta arbetet så kommer det vara så väl värt det. 
 
Jag har gjort allt, programblad, affischer, haft kontakt med alla persone, bestämt låtar, ja allt har jag gjort och jag har älskat varje del av det. Jag har fått göra dessa konsert till mina konserter. 
Kyrkan ska vara fylld med levande ljus och fyllas av värme och kärlek så därför behövs det ju givetvis två stora kandelaber, eller hur? 
Kameramannan i högsta position Mårten Skagert var med i tisdags för att kolla så ljus, ljud fungerade och att vi skötte oss ;-) Filmen från konsertern a kommer att läggas upp på Youtube så att ALLA kan få ta del av den. 
 
 
En sådan bra bild tycker jag, här i Västra Torsås kyrka för övning, när hela kören är med, då både vuxen och barnkören. Så vackert. 
 
 
I fredags ringde det från ett blomstebud och sa att jag hade blommor som de undrarde om de kunde komma ut med senare på kvällen...självklart sa jag. Men nu snurrade det i huvudet och undrade vem det kunde vara i från och varför? Ja här är svaret...från min älskade kör och från mitt hjärta till er alla...TACK!
 
Jag hade en speciell önskan, att få framföra två mycket speciella och personliga låtar nu i helgen, men allt eftersom jag övade så insåg jag att mina känslor kommer inte att hålla för det och bad därför min kantor att framföra dem istället, vilket jag är otroligt glad över. Men jag hade ändå en önskan och det var att i tisdags få framföra dem. I kyrkan hade min man och min son gömt sig, ja ni läste rätt...de hade gömt sig för jag ville inte "se" dem förrän jag hade sjungt färdigt. Efteråt som jag hade sjungt färdigt (nej, det lät inte vackert) så kom de fram med dessa vackra rosor. Ja, vad säger man...Älskar dig Christian och mina underbara barn <3
 
Vet ej om jag våga lägga upp filmerna eller ej, vad säger ni?
 
Nej, nu får det vara nog, nu skriver jag inte mer får då kanske jag avslöja hela konserternas upplägg.... håll utskick efter fler bilder och klipp. 
 
Är det någon som skulle vilja skänka en slant till Stiftelsen Friends som är dit pengarna går till i dessa välgörenhetskonserterna, så skicka mig ett mail ([email protected]) innan söndag. 
 
Kram i massor / Lisa