Ett inlägg som skulle skrivits för länge sedan men annat kommit emellan men men bättre sent än aldrig heter det ju!

I september ringde det en journalist från tidningen Landets fria som är en lokaltidning runt omkring i Sveriges större städer. Journalisten ville göra en intervju med mig, dels om mitt srbete men också att vara mamma till ett barn som har blivit utsatt. 

Jag brukar vara försiktigt med att prata om mitt barn i tidningar då han är en egen individ och ska själv få bestämma när det är dags att berätta om sig själv. 
Ni som känner mig vet givetvis men det är sedan upp till han om han vill prata om det offentligt. 

När journalisten ringde och frågade detta tala jag om vad som gällde, att jaginte  vill ha hand namn publicerad och det respekterade givetvis hon också vilket var skönt. 

Det som är lite extra roligt när hon berätta varför, och vilka andra som hon ska skriva om och nämner Friends lch sedan "lilla jag" blev jag helt chockad. Tänk er själva att en så stor organisation som Friends och sedan hittar hon mig ute i de småländska skogarna och vill ha med mig? 

Så här kommer länk till tidningens artikel. 
Ha en toppen dag
Kram Lisa 

http://www.fria.nu/artikel/119196

http://www.fria.nu/artikel/119195