Som liten egen företagare är det mönga gånger svårt att nå ut till folk för att erbjuda föreläsningar. Många gånger har jag därför undrat varför jag lägger ner så mycket tid om ingen tar mig på allvar som företagare. Min dröm är att kunna arbeta med detta 100% men just nu kan jag inte det. Man mailat och ringer och fråga men får inget svar. 

Man blir ju aldrig profet i sin egen by har man ju hört men jag är ju inte den som ge upp. 

Det har ringt journalister och jag har blivit omskriven i tidningar (håll koll i SMP den 21/11), får medverka i en podd i Stockholm, sitter nu och planera en egen utbildning som ska erbjudas runt omkring i skolorn, planera en webbaserad tidning som ska nå ut till ungdomar och i februari ska jag medverka i en två dagars konferens på Teknologiska institutet samtidigt som jag ska vara moderator för hela konferensen. 

Detta är något som för mig är helt otroligt, både häftigt och fantastiskt och roligt. 

Än en gång tänker jag inte se det som en nackdel att jag inte bor i en storstad men samtidigt vet jag också att kag får kämpa och jobba lite extra hårt för att bli tagen på allvar och seriös i det jag gör. 

Ha en bra dag
Kram Lisa