I går var jag då på tv, SVT1 kl.22 i ett program som heter "Det handlar om oss" som handlar om föråldras erfarenhet av att ha ett barn som blir utsatt. Jag hade väl kanske önskat att jag hade varit med i lite mer än 20 sekunder men jag tror att det handlar om att jag valde att hålla min pojke anonym till skillnad från de andra föräldrarna. Men ett mycket bra program som tar upp så viktiga bitar ur hela ämnet - mobbning. Bra förklarat av Barn och elevombudsmannen - Skolan ska aldrig tillåta att ett barn blir utsatt utan då ska insatser sättas in omedelbart!
 
Samtidigt så tyckte jag också att det var synd att det inte kom fram så mycket mer av vad jag hade att säga. Det är inte ofta som jag berätta den delen av erfarenheten - att vara mamma! Men ni får väll höra av er till mig så kommer jag och föreläser hos er och berättar mera :-)
 
Jag sitter också i samma veva och känner mig både så otroligt lycklig och glad och tacksam för allt som händer och ske runt omkring mig, jag berättar när allt är spikat! Men samtidigt önskar jag så mycket att allt detta skulle dra in pengar så jag hade kunnat göra detta på heltid. För vist gör jag detta arbetet mycket ideellt och mycket består av möten och möten och planering och åter planering - vilket inte dra in pengar. Min önskan är ändå att kunna få arbeta med detta på heltid och inte bara vid sidan om. Allt hade blivit så mycket enklare, men det kommer de vet jag! Det kommer!!!!!
 
Men....är det så att någon sitter på några miljoner och inte vet vad ni ska göra med alla pengarna så vet jag - Ge dem till mig :-)
 
Hahaha.... nu är det nog dags att fortsätta jobba men jag skriver sedan igen och berättar mer om vad jag har på gång!
 
Jag länkar givetvis till programmet som jag var med i men också de övriga program som jag tycker att ni också ska titta på.
 
 http://urplay.se/Produkter/190579-Det-handlar-om-oss-Mitt-barn-ar-mobbat
 
Det handlar om oss: Mitt barn är mobbat