... Som egen företaget (som ej har ut någon lön)  är att man hinner med en hel del jobb så som mail, telefon samtal, ja apropå telefonsamtal.... I dag gjorde jag det jag är mest rädd för och övervann den rädslan. Jag ringde ett samtal till en person som jag inte känner. Visst låter det konstigt? Men jag har under den största delen av mitt vuxna liv varit rädd för samtal med de som inte känner mig. Helt plötsligt bar jag blivit skräckslagen frö vad de ska tycka och tänka om mig, ni de där tankarna "tänk om..." Hatar nag och dessa kommer oftast när jag ska ringa telefonsamtal. De har kunnat vara till försäkringskassan, till läkare eller till försäkringsbolaget. Men nu i företaget måste jag övervinna den rädslan ibland även om jag hellre maila först och sedan ringer. 

Men i dag gjorde jag det, och jag kommer göra det fler gånger. Jag ringde nämligen till en rektor på en skola som jag ska få besöka och få ta del av deras arbete och samtala med pedagoger, rektor och kuratorer men givetvis de viktigaste av alla, eleverna! 

Så en onsdag i mars ska jag dit och det var riktigt roligt och höra hans positivitet. Vet ni vad jag ska göra nu? Ringa till en rektor till och boka ytterligare ett möte med den skolan. 

Det är ett arbete som kräver mycket tid och där man måste vara noga och inte förhasta bara för att man har en ide som man tror själv på. Utan det gäller att man har personer som också är positiva och som kan hjälpa mig. 

Ha en bra tisdag

Kram Lisa