God morgon. 

Sitter på tåget mot Göteborg för föreläsning. Alltid lika spännande och roligt att bege sig till andra ställen än hemomkring för man blir ju aldrig känd i sin egen ort, eller hur?

I går var jag på Växjö bibliotek och föreläste om min resa genom tonåren, på vägen in i vuxenlivet och där jag är i dag. En resa som inte blev som jag varken hade drömt eller hoppats på när jag var liten. En resa som istället för att bli en lycklig, roligt och utvecklande tid blev en deprimerande, ledsen och ångestfylld resa. 

Den föreläsningen var den som tog extra mycket energi dels att skriva den men också att genomföra den. Att bara stå och prata om mig och min tid, prata om hur jag mår i dag var extra känsloladdat för mig. Men det ger mig också otroligt mycket att få stå där och berätta om min resa och att det sedan kommer fram folk som tacka för föreläsningen, som berätta hur stark och duktiga jag är och hur modig jag är. 
Det är sådana stunder som jag växer både som person men också i arbetet. 

Som jag sa i går, jag kommer aldrig att sluta kämpa för våra barn och unga så länge jag håller på med detta arbete och det hoppad jag att jag får göra länge. 

Föreläsningen var genom Växjö kommun under en serie som heter "Det handlar om oss" 

Vill ni också att jag ska komma och föreläsa för er så hör av er via min mail. 






Ha en bra dag

Kram Lisa 
#1 - - Eva H:

Så ledsen att jag inte kunde vara där!
Du är otroligt modig o jag beundrar dig för din kamp!

#2 - - Eva H:

Så ledsen att jag inte kunde vara där!
Du är otroligt modig o jag beundrar dig för din kamp!

#3 - - Eva H:

Så ledsen att jag inte kunde vara där!
Du är otroligt modig o jag beundrar dig för din kamp!

#4 - - Eva H:

Haha, hur blev det tre samma likadana? Får inte bort dem heller, sorry.