Ja lite så kan man säga efter har haft det lite lugnare sedan jag var i Stockholm på Teknologisk Institut. Det var rätt skönt att andas och ta det lugnt för att samla energi och lägga i en växel för att sätta i gång vårens fortsatta planering av föreläsningar.
 
Bara nu i mars kommer jag att föreläsa för de som är anhöriga till någon som lider av psykisk ohälsa där jag ska prata om hur jag både fick hjälp men också hur jag klara av att leva med den psykiska ohälsan som jag har, ångesten.
 
Så i em ska jag intervjuas för en tidning som vill veta lite mer om vad jag ska prata om och hur jag jobbar. Alltid lika kul att bli intervjuad :-) ett bra avslut på denna arbetsveckan.
 
Sedan ska jag upp till Göteborg och föreläsa hos Föreningen Trygga Barn i skolan.
 
Att få möjligheten att föreläsa för två stycken utbildningar i en kurs som de läser "Etik och Moral" ska bli så fantastiskt roligt. Där föreläser jag om hur vi kan ska en god arbetsmiljö för att inte drabbas av den psykiska ohälsa som tyvärr öka även inom arbetslivet. Man kanske inte som ny när man kommer till en ny arbetsplats förändra hela arbetsmiljön men man kan göra så mycket själv för att må bra.
 
Hur gör du för du ska må bra på din arbetsplats?
 
Tar det slut här?
 
Nope, inte än.... som privatperson håller jag och två stycken till med att planera hur påsklovet för våra barn kan bli lite roligare med lite aktiviteter. Så igår hade vi ett möte där vi gick igenom vad vi kan göra och vi i Grimslöv har fantastiska föreningar som gärna ställer upp. Helt fantastiskt!
 
Vad har jag mer att berätta? Att jag ska ut till några skolor för att ta del i deras arbete lite och få möjlighet att prata med rektorn, kuratorn, eleverna och även andra som jobbar inom skolans värld. Så kul det ska bli.
 
Nä, men nu tycker jag att det räcker eller?
 
Varje dag kämpar och arbetar jag med att försöka hitta ett sätt att kunna förebygga mobbning och den psykiska ohälsan. Vill du veta mer, så hör gärna av dig så berättar jag mer.
 
Ha en otroligt skön fredag
 
Kram Lisa