För nästan precis två år sedan äga de två välgörenhetskonserter rum. En konsert som för mig var en dröm att få planera och sätta upp, och den drömmen blev sann.

En annan dröm som jag länge har gått och funderat på är den podden som jag nu gör med Malin. Tankarna var att jag ville göra så mycket med när det kommer till att sprida kunskapen och informationen kring psykisk ohälsa och mobbning, det räcker inte med bara att föreläsa.
I lördag var det alltså dags för oss att spela in de tre första avsnitten och det var fantastisk roligt.
Efter att ha handlat fika och mat drog vi till Lokaltidningen för att sätta upp allt och fixa i ordning. Visst var vi lite nervösa men det ska man väll vara??

Klockan 10 kom vår första gäst in, Maria Pedersen från Suicide Zero där vi pratade om ämnet självmord. Maria har själv förlorat sin sin som tog sitt liv för tre år sedan. Varför väljer ungdomarna att ta sina liv och inte söker upp hjälp i stället? Varför är det så viktigt att vi prata om självmord? Och HUR pratar man om det? Detta och mycket mer pratade vi om.

Andra gästen var Eric från Ångestskolan där vi pratade om social fobi, ångest och om stamning. Vad har dessa tre ord som man kan relatera till psykisk ohälsa och Eric gemensamt? Det tänker jag ju inte berätta nu utan det får ni vänt och lyssna själva 😃

Tredje gästen för dagen var Robin från Lajks där vi pratade om allt från näthat till övergrepp på nätet? Vad är det för skillnad på nätmobbning och näthat? Hur viktiga är vi vuxna för våra barn när det kommer till att vara förebilder på nätet? Malin och jag var inte riktigt sams när jag spelade in en video på henne och la ut på instagram, får man göra det utan att fråga de andra som är med? Eller får man lägga ut en bild på någon annan även om den personen säger nej? Svaret får ni under programmet.

Ja detta var de tre första gästerna och denna veckan fortsätter arbetet inför inspelningen på lördag i Stockholm.

Kram ❤️