God morgon!
 
Är ensam vaken och sitter och myser med levande ljus och med en kopp kaffe. Delvis så älskar jag dessa ensamna mornar men ibland hade jag hellre velat ligga i sängen oc kunna sova. Men men... jag får chansen till att jobba lite under dessa stunder. 
 
 
 
 
 
Jobbet med vår KRAMpodden funkar bra och i går presenterades det på Instagram och Facebook när avsnitterna skall börja sända och då är det väl givetvis att jag ska presentera det här också
 
 
Söndagen den 15 januari sänds första avsnittet av vår KRAMpodd.
Vart ni kommer att kunna lyssna på blir
Itunes, Podcast för Iphone
Soundloud för Android
och min hemsida. 
 
Del två är också på gång och skall snart börja att spelas in så den 3-5/2 åker jag till Stockholm och träffa de gästerna för medverkan i del 2. Längtar redan :-)
 
Äment i del 2 fokusera vi vad är en NPF- diagnos och hur går en sådan utredning till, vad ska man tänka på när man går och vänta och vänta på utredningen skall sättas i gång osv. Vi träffa och gästas här av gäster som dels har erfarenheten kring denna väntan och att leva med NPF - diagnos. Vi gästas också av en psykololg som har erfarenheten av att ha utrett unga och kan berätta mer om det. Men vi ska inte bara ta upp NPF - diagnoser utan hur är det att leva med PTSD, depression och utmattningssyndrom när man är ung och antingen går i skolan eller jobbar. Många unga i dag mår väldigt dåligt över skolan och många blir hemmasittare för att de helt enkelt kanske inte orka med all den press och stress som skolan ge. 
 
Vårt andra ämne är sex, men tyvärr inte den typ av sex so kanske först dök upp i huvudet på dig utan sexmissbruk, sexuella övergrepp, våldtäckt och unga som säljer sex. Hur tar man sig ur detta och kan man någonsin leva ett normalt liv efter att ha varit med om detta? Kommer man någonsin kunna njuta av att ha sex och tycka om det utan att man varje gång får dessa upplevlese i huvudet?
Även här kommer vi att gästas av n psykolog som har erfarenheten av ungas sexuella beteendeproblem och jobbar både med dem som har utsatt sig själv för övergrepp, uppsätter andra för övergrepp och som har blivit utsatt för sexuella övergrepp. 
 
 
En mycket intressant del 2 som vi ska få jobba med. Min lilla pärla Malin ska ha bebis i mars och därför blir det jag som åker till Stockholm och spela in så får Mali hålla ställningarna här hemma och fixa med det administrativa. Man måste få ta det lungt när man väntar smått. 
 
Nä nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe som nästan har hunnit bli kallt. 
Ha en bra dag.
 
Kram Lisa