Denna gången gästbloggas det av Smilla som berättar om vuxenmobbningen som hon fick utstå under många år. Det är inte ok att utsätta andra oavsett om man är barn eller vuxen.
 
DELA GÄRNA DETTA ❤️ 
Idag firar jag att jag gjort min sista dag på Konsum värmland. 
Har aldrig mått så dåligt på en arbetsplats någonsin. Har blivit utsatt för mobbing, utfrysning och kränkande särbehandling under flera år. 
När jag fick min fasta anställning var det två personer på min avdelning som gratulerade mig. Alla andra 10 personer teg och glodde på mig. 
Hur det kändes kan ni fundera på.. 
Har ställt upp på mässor när ingen annan velat, jobbat övertid, varit lojal mot företaget, har velat lära mig allt. Ställde upp i Konsum Värmlands reklamfilm under kampanjen "Stoltare än någonsin " (Vilket jag ångrar djupt!) Hoppat mellan avdelningar när det behövts, jag har aldrig varit omedgörlig utan tvärtom. Tagit hand om praktikanter och vikarier. När de flesta ryggat tillbaka. Jag vet ju hur ont det gör att vara utanför... 
Sett på hur andra fina kolleger blivit behandlade lika illa. Konsum har struntat i LAS och behållit de med brunast tunga nu när hundratals anställda fick lämna..Massor av arbetare har blivit totalt överkörda. Efter tio tjugotals års lojalitet.. Och jag fick sån skit när jag stått upp för rättvisan och försökte påtala hur viktigt det är att vara trevlig och hälsa och prata med varandra.. Samt att vara noggrann med hygienen.. 
Fick aldrig någon hjälp trots att jag berättade för min närmaste chef och facket. Har gråtit, haft ont i magen, ångest så att jag kräkts. 
Har varit sjukskriven ett halvår för min ork tog slut. 
Nu är helvetet över för min del. 
Jag kommer aldrig mer sätta min fot på en Konsum butik. 
Ni som köper tårtor från Konsum Värmland. Ni har antagligen ingen aning om den urusla hygienen och att tårtorna tillverkas i 30 graders värme under sommaren. Har sett så vidriga saker att jag skäms. Handskar är inget man använder sig av, jordgubbarna skärs och läggs på utan handskar, vissa petar näsan och andra mysiga saker, och man går klädd i lortkläder eftersom företaget inte vill köpa in kläder.....
Fick restriktioner att inte byta arbetskläderna mer än två ggr i veckan. Då är de fulla i sur grädde och kaksmet. Arbetsytorna städas med en skrapa, bakterierna växer och frodas i värmen..det finns en hel del möss och insekter trots att Anticimex gillrar fällor. Hade ni vetat det jag vet, skulle ni heller aldrig sponsra ett sånt genomruttet företag. 
Jag är tacksam att jag haft några räddande änglar som stöttat mig, tagit parti emot orättvisor och fått mig att stå ut. Tack och lov för vår sjuka humor och alla kramar. ❤️ 
Linda, Micke och Annalena. Andreas och Marika icke att förglömma!! 😘Jag glömmer aldrig er. Ni är värda ett bättre öde och jag önskar er all lycka i världen. Tack för att ni finns!! ❤🍀
Vill tillägga att jag inte är det minsta bitter. Det handlar inte alls om det, men ifall det skulle misstolkas så vill jag klargöra detta mycket tydligt!! Detta är en principsak för att stå upp för mig själv. Jag gör det som känns rätt och jag pratar utifrån mig själv, min verklighet, mitt perspektiv. Ingen annans. 
Och vet ni? ☺️ Jo jag är STOLTARE ÄN NÅGONSIN!
 
Tack snälla Smilla för att du väga berätta och givetvis så ska vi alla hjälpas åt att sätta stopp för denna vidriga mobbningen.
Kram Lisa
 
#1 - - Sofia :

https://youtu.be/9zbWbE5ictQ


Kolla
Denna kanal lyfter viktiga saker