Jag stod i gÄr Äterigen pÄ Maxi i VÀxjö, denna gÄngen en hel dag (10-18). 
 
För att göra lite mer utav dagen startade jag en tÀvling dÀr priset Ànnu Àr hemligt. TÀvlingen var att skriva eller rita nÄgot fint som jag sedan ska utse en vinnare av överraskningen. SÄ himla kul detta var. BÄde barn och vuxna va med pÄ tÀvlingen. En likadan tÀvling tÀnker jag att ha Àven pÄ Instagrm och Facebook lite lÀngre fram. 
 
Jag mötte otroligt görliga och trevliga mÀnniskor denna dag. MÄnga som bara kom fram för att prata, nÄgra stod och granskade mig pÄ avstÄnd andra köpte pinsen. Denna gÄngen skrev jag ner nÄgra av de som jag pratade med, nÄgon som jag fastnade för var bl. à en farbror som berÀttade att han var en skolfarfar dÄ han Àr ute i en skolan en gÄng i veckan och i en klass hela dagen. Helt fantastiskt, Wow tÀnkte jag. 
 
Ja...det Ă€r kanske sĂ„ att vi ska utnyttja vĂ„ra pensionĂ€rer som fortfarande vill vara aktiva till just detta som skolan kanske inte riktigt hinner med. Det hade ju varit perfekt! Har lĂ€st lite om pensionĂ€rer som Ă€r rastvakter. Super 👍
 
Jag hann inte mer Àn att fÄ upp ögonen i dag pÄ morgon förrÀn jag fick ett mail av butikschefen och undrar om jag kan stÄ dÀr igen. Det Àr ju extra roligt nÀr man gÄr inne pÄ Maxi och se personalen med mina pins pÄ sig. 
 

HÀr tÀvla det för fullt
 

Hej! HĂ€r Ă€r lilla jagÂ