Detta inlägg kanske kommer ses som att jag är fruktansvärt avundsjuk...om det nu är några som över huvudtaget läser min blogg. Och då kan jag säga lch vara ärlig, att JA jag är riktigt avundsjuk.

På vad? På vilka?

Jag har varit en liten företagare sedan hösten 2014, gjort två välgörenhetskonserter, föreläst med goda referenser, och nu gör en podd med underbara gäster som ska bli så trevligt att träffas.
Jag har tre barn, bor dock inte in någon vidare storstad utan på landet i de småländska skogarna. Jag har detta företaget vid sidan då det fattas en viktig sak för att man ska kunna bedriva ett företag på heltid... Pengar! Men trots de så jobbar jag mer än någon annan, jag lägger ner så otroligt mycket tid, kraft, energi och glädje i mitt arbete att jag blir ännu mer förbannad av att jag inte kan jobba med det mer än vad jag gör.

Om det är så att jag bor där jag bor, inte är tillräckligt seriös, inte jobbar hårt nog eller för att man helt enkelt inte vill? Så oavsett om jag försöker få andra att samarbeta med mig verkar det aldrig vara någon som fråga mig!

Jag är väldigt aktiv på de sociala medierna där jag följer många som har samma mål som jag att sprida kunskap och information kring den psykiska ohälsa. Många liksom jag föreläser och blogga.

Men hur kommer det sig att nästan de flesta av de jag följer har ett gott samarbete med varandra? Skriver om varandra? Bjuder till sin podd att medverka? Men inte jag!!!!

Ja jag är avundsjuk på som det går så mycket bättre för än mig trots att jag kämpar, sliter och arbetar hårt. Ett arbete som jag älskar och vill växa.
Jag vill också bli uppbjuden på olika tillställningar som handlar om psykisk ohälsa, jag vill också få bli omskriven av någon som verkligen tycker att jag gör ett bra jobb.

Är det någon mening att jag gör detta överhuvudtaget när deg finns andra som gör det bättre?

Punkt...

Lisa