Varför pins?

Publicerat i: Pins
Det var en gång....ja så hade jag kunnat börja att skriva min historia om hur jag kom på denna idé med mina pins men jag tycker det skulle vara så tråkigt så jag börjar från början.
 
En helg i slutet av september satt jag och min man och tittade på tv och såg reklamen om Rosa Bandet, och som en blixt från ovan föddes min idé. Jag funderade helt enkelt varför ingen hade gjort en insamling mot mobbning där pengarna skulle gå till någan av de organisationerna som jobbar med mobbning? Ja...då får jag väl göra det själv då, tänkte jag.
Men först var det inte pinsen som jag hade i huvudet utan armband. Tanken var att alla klasser i skolorna skulle få göra ett armband som de sedan skulle få tävla om att få armbandet tillverkad och säljas till insamlingen. Men klok som jag är kom jag på att det är kanske inte är den bästa idén att börja med. Det är kanske lite svårt att komma ut i skolorna och få igenom detta förslag. Jag lade den idén på hyllan och funderade vidare. 
 
Att det sedan blev pins var när jag kom att tänka på en vän som jag känner via stamningsförbundet som själv har tillverkat egna pins. Kugghjulen i hjärnan började att snurra igen och då jag har den egenskapen att vilja göra saker och ting direkt när jag har kommit på något gjorde jag det också. Jag började att kolla runt på nätet om det fanns några som kunde göra mina pins, jag hittade en och gjorde min första förslag som blev så här...
 
 
 
Idé efter idé kom upp i huvudet, jag ville ju ha en egen design på pinsen och kontaktade min goa vän         Emma Emmalilla Frank som är bankboksillusteratör och frågade henne om hon ville göra några förslag på design. Det gjorde hon och jag blev kär direkt. De pinsen är just de dessa...
 
Nästa grej var ett bra budskap också....det ena har min syster kommit på "det är coolt att vara snäll" och den andra budskapet "Alla är vi vänner" hade jag en tävling på min sida på facebook då just den vann. 
 
Nästa anhalt i processen var att få allt på plats, mitt signum, budksapen och loggan från Friends och så här blev det resultatet
 
 
 
Hoppas att ni är nöjda med mina pins och vill köpa.