God morgon!
Jag har kanske fått en och en annan att skratta åt mina selfies och kanske fått några som inte vill följa mig längre pga mina barnsliga selfie, så varför tjatar jag då att ta dessa selfies? 

För det första, jag är sån, jag är en galen och något knäpp men jag bjuder på mig själv. 

För det andra, och det viktigaste, jag våga visa vem jag är, mitt rätta jag. Jag vill visa att man behöver inte vara sminkad och ha en toppfriserad frisyr för att visa att man är vacker. 
Man behöver inte ha det senaste modet för att bli accepterad. 
Man behöver inte vara cool och tuff för att få vänner. 

I dag är det så viktigt bland ungdomar och redan i ännu yngre åldrar, att vara snygg och cool, att vara någon annan än den man i själva verket är. Att man ska dra på sig en mask bara för att bli accepterad och få vänner. 

I dag lever det över 300.000 barn i fattigdom, som inte kan ha de senaste modet eller köpa smink och som då inte bli accepterad. 
I dag upplever vart 1/5 tjej att de blir sexuellt trakasserad bara för att de är tjejer, börjar får bröst osv.
I dag upplever många barn och ungdomar en otrygghet att vara på nätet, för att de är rädda att få taskiga ord skrivna till sig.

Ska vi ha det så här? Självklart inte. Alla ska få kunna gå till skolan för den de är, känna trygghet och tillit. Nu pratar jag inte bara om skolan, utan att vi vuxna visa vad som är rätt och fel, ta vårt ansvar att tala om vad man ska göra om man upplever att man blir kränkt. Att vi vuxna är de förebilder till våra barn, för det vi säger och gör speglar av sig till våra barn. 

Jag visar vem jag är, galen, lite knäpp, jag vågar visa mig osminkad och jag är av en personlighet som ingen annan har. Jag är unik....DU är unik! Du är lika vacker och underbar och fantastisk precis som den du är.
Göm dig inte bakom masken, lämna den hemma, släng dig och våga va lite crazy. Som jag 😃

Ha en bra dag ❤️
Kram Lisa 
#1 - - Anonym:

Varför gömma sig bakom en mask (smink med mera)? Var dig själv.