Som inte kan blogga riktigt eller i alla fall lite oftare men denna gången skyller jag på både skolan, jobbet och semestern.  Så med risk för ett långt inlägg....men men.
 
Skolan är äntligen över för denna terminen, skönt att veta att nu har man bara hösten kvar sedan är jag färdig beteendevetare. Till hösten ska jag läsa Psykologi, C-uppsats....suck.....roligt men blir nog inte lätt. Tänk också att till hösten är det ett år sedan jag startade detta arbete, kan då mina välgörenhets konserter blir en bättre 1-års present? Då jag inte har möjlighet att bjuda in er allihopa så ska jag ha en som ska hjälpa mig att filma båda konserterna för att sedan lägga ut på Youtube...bra va? Även ni som inte heller kan vara där för att bidra med en peng i kollekterna ska få möjlighet att kunna sätta in en valfri summa samma helg som konserterna äger rum.
 
Sedan har jag blivit ombedd att gästblogga på en rätt nystartad hemsida, återkommer mer om det när jag har börjat. Men så kul när jag får ett mail det finns intresse om det, jag svarar givetvis ja på det. Hoppas bara att det går lite bättre än att blogga här!
 
Jag skrev till Sveriges Radio Kronoberg P4 ang. mitt arbete för att se om det skulle vara intressant att prata om, en dag senare ringde programledaren och frågade om jag ville vara med.....eh....ja tack! Dagen innan jag skulle vara med i radion började jag ifrågasätta mig vad jag egentligen har gett mig in på..... men efteråt kändes det så bra och när jag fick höra mig själv så kändes det kanon. Tycker att jag fick med det jag ville ha med.
Här är länken: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/390980?programid=2159 spola fram till 2.14 och lyssna ca 15 minuter.
 
Mina armband som jag och en go vän har börjat göra har fått en full fräs på beställningar, och jag har funderat på att göra ett sk. packet på mina tre saker, ett armband, en mugg och två pins, vad tycker ni?
 
Premiär för det erbjudandet sker på familjefestivalen som jag ska stå på fredagen den 29 augusti. Sedan ska det går att beställa via min mail. Man kan redan nu förbeställa, jag vet bara inte priset ännu.
skicka isåfall ett mail till [email protected]
 
 
 
 
Jag har också skrivet mycket om musiken, hur mycket den har hjälpt mig genom min jobbiga tid som mobbad. Även i dag så kan jag inte vara utan musiken, antingen så är det spotify som går på, eller radion dygnet runt och jag menar verkligen dygnet runt. För jag sover t.o.m med radion på på nätterna. Har jag sagt att jag inte är normal? Hihi..... :-)
Därför är det ytterligare en av de anledningar till varför jag håller och planera dessa välgörenhets konserter. Jag vet hur mycket musiken har läkt och hjälpt när det har gjort ont. Så detta underbara piano som står hemma hos mamma och pappa har fått höra en hel del, och jag tror faktiskt att den känner mig bättre än någon annan.
Här kunde jag sitta i flera timmar och bara spela, gråta, spela, gråta.
 
 
Nu har jag snart sammanfattat det mesta som har hänt på den senaste tiden. Jag hoppas att jag snart ska komma med ett nytt inlägg.
 
Kram och ha en underbart solig sommar / Lisa
 
 
#1 - - Amanda:

Hej jag gillar det du jobbar med, du ska inte behöva skämmas. För jag bloggar inte heller så ofta brukar glömma bort det ibland, orkar inte, eller inte har tid. Hihi :) det där med konserterna låter jätte intressant. Jag gillar din blogg, den är intressant. Musik går det inte och leva utan. Den får en att må bra också. Du är inte ensam om att sova med radion på, jag gör också det dygnet runt. Går radion på både på dagarna och nätterna. Kram Amanda