Är nu på väga hem från styrelsemötet för stamningsförbundet i Skövde. En helg med många timmars möte men väldigt kloka och viktiga beslut. Jag älskar verkligen min roll som ledarnot i styrelsen och jag älskar att veta att jag kan påverka. Anledningen till att jag sitter just i stamningsförbundet är för min R stammar och har gjort sedan han var 7år. Många jobbiga år har han fått gå igenom pga sin stamning och många hinder har han stött på. Men han får utmana sig själv i den mån han själv vill och orkar. I år blev han (vi) intagna på intensiv stamningsterapin som sker tre veckor utspridda under året. 

Det är viktigt att inte bara prata om stamning utan om alla funktionsnedsättningar som finns men som kanske varken syns, uppmärksammas eller märks. 


Varje gång som jag åker tåg ( det blir ju en hel del ) så har jag alltid mitt företag med mig som jag passar på att jobba med. I denna väskan lever jag i 😊



Till Skövde blir det två byten vilket är en enorm påfrestning för mig pga. min synskada men det gick bra trots förseningar på vägen hem. 



5h möte på lördagen och 3h på söndag 




På kvällen bjuda det på god mat och sällskap. Tyvärr tog min magkatarr över så det blev en tidig sänggång men glad för att vakna rätt så pigg. 


Det bästa är väll ändå dessa hotellfrukostar... ☺️


Suck... På väg hem och förseningar som slutade lyckligt. Men nu längtar jag så till min familj. 



Mat på tåget är INTE billigt 

Ha en skön söndag ❤️

Kram Lisa