Ni som har följt mig här ett tag vet att jag går länge och fundera på mina projekt som jag vill förverkliga men nu har jag då kommit till denna punkt i livet då dessa projekt ska väga för eller nackdelar! Vilka av mina projekt vill jag och kan jag besann detta året? 

För min del skulle jag vilja göra allt. Men våga jag?
 
Jag är inte den som bara hoppa på tåget utan jag väntar till det rätta tåget ska gå och det kan ta tid men jag hill göra rätt. Jag under dessa åren som jag har haft arbetet med att förebygga mobbning och den psykiska ohälsan fått vänta på de rätta tåget men jag har också hoppat på flera och det har känts så bra. Jag har fått berätta om mina egna erfarenheter, och visa att det går att leva med en psykisk ohälsa bara man sluta att dels att ljuga för sig själv och säga att man mår bra men också att våga vara sig själv utan alla dessa fördomar och ideal samhället runt omkring oss skapa.
 
Men nu står jag här och vänta in nästa tåg, just detta tåg har jag väntat väldigt länge på. Jag har några gånger varit nära att hoppa på men ångrat mig i efterhand vilket jag är i dag tacksam för.
 
I mitt fall står jag väldigt ensam i mitt arbete och nu kanske det kommer en riktigt blänga till de kommunerna som finns runt omkring mig, men jag är så ofantligt trött på att ingen kommun arbetar direkt mot psykisk ohälsa och mobbning och då inte heller ta emot när hjälpen finns. O nej, det börja kännas som det gjorde i skolan för mig, man blunda och gå vidare och hoppas att någon annan gör något. Så där har jag min första idé som jag ser skulle behövas. Vad jag har för idé, vet jag inte om jag vill berätta...ännu! Men det handlar om samverkan mellan kommunerna och landsting när det kommer till att hjälpa barn, ung och vuxna som lider av någon form av psykisk ohälsa. Mer om detta kommer, när jag har funderat klart!
 
Nästa projekt som jag skulle vilja sätta tänderna i och som jag också har länge gått och funderat på är denna webbaserade tidningen som jag tidigare har skrivit om. En tidning som riktar sig till både barn/ungdomar med också till föräldrar. Här är dilemmat inte direkt pengarna utan tiden för mig att göra tidningen då det är inget man göra på 3 timmar. Så som jag jobbar nu är 100% på Region Kronoberg + ca 25% egen företagare + 15% med KRAMpodden så ni fattar...ingen tid för någon tidningen här inte. OM och jag säger OM det inte är så att någon läser detta inlägg (förmodligen inte) och kan tänkas investera i min idé.... kontakta mig isf ([email protected])
 
Nästa projekt och förmodligen det sista för 2017 är ytterligare en konsert som jag vill göra igen. Det var så fantastiskt att få göra den jag hade hösten 2014 och fått höra att folk vill se en till, vill ni? Jag har en idé som jag ska testa redan i dag :-)
 
Ja jag har ju förstås KRAMpodden med Malin men det är ett projekt som fortsätter under hela 2017 med massa av intressanta gäster och ämnen. och snart börja första sändningen av det allra första avsnitt.
 
Nä nog med planering för 2017 dags att sätta igång och arbetar, eller hur.
 
Kram Lisa
 
 
#1 - - Anonym:

Oj, det låter väldigt mycket mig...Jag vill höra mer, mer om din resa att acceptera din psykiska ohälsa och hur andra har mottagit det. Jag håller på med den "resan" själv...
/Stina

Svar: Hej Stina! Tack för att du läser min blogg och att du vill läsa mer. Just detta inlägg upptäckte jag att den hade vist publicerats innan det var färdigt :-) Ha en fin dag / Kram Lisa
Lisa Bengtsson