Jag önskar mig inte guld och gröna skogar.
Jag önskar mig inte pengar i överflöd.
Jag önskar mig inte heller lögner och svek.
Inte heller orättvisor och fula ord.

Det jag önskar mig kan inte mätas i pengar, kan inte värderas för så mycket pengar finns det inte. 

Jag önskar mig ögon att se med, så jag kan beskydda mina barn mot orättvisor och lögner. Jag önskar mig ögon att se med så jag kan visa mina den rätta vägen genom livet.

Jag önskar mig en kropp som kan bära mig när livet är tufft och jobbigt. Jag önskar mig en kropp som orkar bära mina barn genom alla känslor av gråt, tårar och ilska. 

Men jag önskar mig också oändlig kärlek till mina barn.
Ett hus fylld av skratt och glädjetårar. Ett hem fylld med trygghet och respekt. 

Så jag bryr mig inte om de stora paketen under granen för det som är viktigast är min familj. Så snälla tomten ger mig en julklapp där jag och min familj mår bra. Där allt slit man gör lönar sig. Att all den hjälp man vill ha kommer att gå i uppfyllelse. 

Snälla tomten, jag önskar mig ögon att se med, en kropp som ska hålla mig uppe, kärlek, ork och energi. 

Kram