God morgon

Äntligen är jag på väga till Malmö för att gå på Familje och barn mässan, ska bli spännande att få vara med på detta. 

På vägen dit passar jag på att gå igenom material som jag har tagit fram för att studera vad man säger om de anti mobbnings program och vad forskningen skriver vad skolorna behlver för att kunna motverka mobbningen. Detta gör jag då jag har bestämt mig för att försöka hitta ett sätt där alla pedagoger kan ha nytta av och som inte ska ta upp all tid för dem och kosta skjortan för skolan att jobba med. Inte som ett program utan mer som en utbildning och föreläsning där alla inblandade ska få ta del av, föräldrar, barn och alla på skolan, vaktmästare, de som städar, de som laga mat, rektorn, pedagoger ja alla! 

Vad tror ni?

Jag har redan fått två mail av intressanta personer som vill vara med i detta projekt. Men innan dess måste jag gå igenom all detta material för att vara säker på vad jag pratar om och känna mig trygg i arbetet jag dra i gång. 

Vill du också vara med? Kan du bidra med något? Hör av dig till mig. 

Ha en bra dag
Kram Lisa