Jaha så var vårt sportlov över för denna gången och jag har mer än någonsin undrat vart alla aktivitete är som man en gång hade. Och ännu en gång säger jag "då  får jag väll göra det själv" 

Nej det är inte lätt att sätta ihop aktiviteter som passar alla åldrar, eller få ideella personer att ställa upp. Det är säkert inte alls lätt att få barn och ungdomarna att komma, men jag måste iaf göra ett försök. Jag har sett när de ideella eldsjälar här och runt omkring har hittat på något roligt, hur uppskattat det har varit och därför vill jag göra det också och hoppas på lika mycket respons som då.

Att hitta på olika aktiviteter i vår lilla by är inte svårt då vi har ett fantastiskt fotbollsförening och gymnastikförening, vi har en fritidsgård med möjligheter och ett jätte fint bibliotek men det svåra är att få andra att ställa upp för tyvärr kan jag inte vara överallt.

Man vill ju också se till att få med både barn och ungdomar vilket jag kan se som svårt. Barn är inga konstigheter men hur lockar man ungdomarna? Vad vill ungdomarna göra? 

Någon som har förslag? Ni ungdomar själva, vad vill ni hitta på på loven? 

Vet du någon som vill vara med och hjälpa till eller har du några förslag på aktiviteter hör gärna av dig till min mail ([email protected]

Nu ska jag fortsätta jobba, VABBA, och planera

Ha en skön och solig måndag
Kram Lisa