Efter att har försökt att skriva detta blogg inlägg tre gånger för att sedan visar att det inte går att publicera klistra jag in det här istället då jag tycker att det är viktigt.
Vist hade man bara velat vända sig och lägga av världens brakare när någon pratar skit om en? Om bara jag hade gjort det när min vän vände mig ryggen och svek mig, då kan jag lova att jag hade lagt av världens största fis så det hade ekat. 
Men vad ska man göra om man upptäcker att det pratas skit om en? Ska man strunta i det och låta det vara? Ska man prata med personen? Eller ska man ge igen och börja prata skit om den personen? 
Det jag kan säga är att lägg aldrig din energi på skithögar, låt inte dem tar din energi utan hitta någon istället som får dig att må bra och där du kan vara precis den du är. Så önskar jag också att jag hade gjort, men istället blev jag det perfekta offret att utsätta. 
Men i dag har jag lovat mig själv att inte umgås med de personer som tar min energi, det svåra är bara att jag inte har så många utav de vännerna utan att jag är faktiskt väldigt ensam.

Jag kan inte förstå hur vi vuxna ha mage att kunna beter sig hur som helst på de sociala medierna för att sedan undrar varför mobbningen inte minskar? Jag följer en del kändisar så som @lackberg @blondinbella och @cissiwallin så får ta emot en hel del skit från många pga. att de inte går under vad vi tror vad normer säger! Och vad gör det? Varför får vi människor inte bara vara som vi är utan att bli kritiserade eller rädda för vad andra ska tycka och säga? 
Vi är våra barns förebilder och våra barn  tar efter oss, även hur vi "prata" på de sociala medierna! Tycker vi vuxna att det är ok att kräks ut sig på ett kränkande och nervärderat sätt så kommer man lära barnen att det är ok att de ocks gör det. Kanske omedvetet med som sagt, du är ditt barns förebild. 
Vi vuxna måste först och främst tänka på hur vi är och vad våra tankar och åsikter speglar av sig till barnen innan vi kan gå på barnen. Det är (enligt mig) inte rätt att skälla och lägga skulden på bara barnet utan ställa frågan.... "Vad beror det på att detta barnet beter och säga så här"? Så kom igen nu... Sprid nätkärlek istället för näthat!